Sunday, February 7, 2010

Bukan kerana nama

Macamana aku tak marah betul dengan KERAjaan..? Macamane aku tak maki hamun bila KERAjaan menunjuk2 bangang di khalayak masyarakat? Bagaimana nak memupuk sifat cintakan KERAjaan? Bagaimana aku nak berhenti mencaci maki bende2 yang berkaitan kerajaan?hari ni aku nak buat pasport. 6.30am aku dah sampai. tapi aku terpaksa beratur sejauh 100m dari kaunter. padahal kaunter bukak pukul 7.30am.. sampai 7.30am pulak, cuma satu kaunter saja yang bukak.hujung2 dapat jumpa penjaga kaunter tu pukul 8.30am,dan disuruh pulak tggu giliran yang dijangka akan tiba pada jam 10.30am. abis ape gune kaunter sampai 8?? Dah turunkan harga pasport tu memang aku sokong,tak membebankan masyarakat..tapi yang aku tak sokong tu,kenape tak tambah pekerja kat imegresen pekan rabu?? kenapa tempat buat pasport cume ade dekat wisma perseketuan ngn pekan rabu je? kenape? Kepada orang KERAjaan,sila buat pantauan tentang kes aku ni. Jangan asik nak kerja senang rehat 5kali sehari dan cume 5jam je pekerja. Penat2 orang2 perjuangkan Mayday yang mane dikurangkan waktu pekerjaan dari 16jam kepada 8jam.tapi korang orang KERAjaan je keje 5 jam je sehari. dh la sabtu ahad cuti. yang keje saudara mara je. huh!... ini tidak adil...

KipasLipas : celaka bob cakap ngn aku pekan rabu tutup pada hari rabu. senang2 je aku dipermainkan. celaka!

3 comments:

Anonymous said...

govement should ofraid of the people.

Paan said...

Weh, kak giena ajak pegi Gold Coast. :D

chubbyharusdirejam said...

wauuuU!! kene kapak ngn laki die nanti bodoh. hahaha..