Tuesday, May 27, 2008

mendung

hari ini mendung sahaja..hari ini sepertimana hari2 lainnya..
aku masih lagi begini..masih begini saja..kapan bila aku akan merubah hidup aku yg masih begini..tercari2...ternanti2...diri aku sendiri..
kenapakah aku masih teringat lagi sesuatu yg dianggap sampah sampai kehari ini...?
walaupon aku telah buang jauh dari sudut hati..tapi..ianya masih terlekat lagi..
mendung hari ini bukanlah mendung biasa..
mendung hari ini penuh makna..
mendung hari ini membuatkan aku kesejukan diawal hari..
dan membuatkan aku kesangsian di balik harinya...
awan mendung membawa aku melayang sesuatu yg tak seberapa indah..
awan mendung itu masih lagi menyapa seseorang yg sudah tidak ada dalam jiwa..
tapi..masih ada imbasan coret-coret riak tawanya yang membuatkan hati aku sungguh tenang..
semyumannya saat memerlukan aku berada disisinya...
mendung hari ini membuatkan aku sedih dan rindukan senyuman dan ketawa itu..
yg selebar mana cantiknya ketawa itu..
yang seluas mana manisnya senyuman itu..
sesungguhnya aku tak pernah merasa dendam dengan kamu..
aku harap satu hari nanti kau dapat jelaskan kenape semuanya berakhir begitu..
aku tetap akan menunggu..sampai bila aku tak pasti..
tapi yang pasti..aku masih tak dapat melupakan kamu..
kamu amat istimewa dalam hidup aku..
aku tak pernah lupa ape yang slama ni buatku bahagia
ahhh..persetankan awan yang mendung hari ini..
aku harap satu harapan yang tinggi..
tinggi melangit..
hanya termampu aku ucap..
moga tuhan yang slama ini kuabaikan akan membantu aku...
untuk ketemu semula dengan kamu..
dan untuk menebus salah silap ku..
biarpun hari itu..hari terakhir untukku bernafas di bumi Yang maha Esa ku..
aza ku....
=(