Saturday, November 27, 2010

Say it Like You Mean it

Ini adelah Entry Terbaik Untuk Saat ini!


"
Dah lama aku sedar diri ni bukannya bagus sangat. Aku memang bukan pilihan yang tepat dan mampu menjadi yang terbaik. Itu pandangan orang. Orang baik-baik. Dan yang aku sedar adalah tentang pandangan orang. Takde yang salah. Aku menangis bila orang kata aku begitu begini. Kenapa nak menangis. Aku patut bangun berubah. Takkan angin jadi batu. Tapi buruk masih boleh jadi baru. Jahat boleh jadi baik. Terbabas boleh patah balik. Kan?

Habis minyak boleh isi semula, Yang penting dalam poket berduit.
Mana nak dapat duit. Kenalah kerja.
Kerja mesti rajin-rajin. Yang penting dalam diri penuh semangat.
Mana nak dapat semangat. Kenalah minta.
Minta kenelah ikhlas. Yang penting dalam hati tetap iman.
Mana nak dapat iman. Kenalah doa.

Doa Doa Doa.... ohhh

Terimalah ucapan terima kasih aku. Dan juga ucapan maaf aku.
Tapi orang tak terima apa-apa dari aku. Sebab aku mati bagi mereka. Mereka rasa aku akan musnahkan semua.
Tak kisahlah kisahnya.
Aku takkan mati sia-sia . . ....

Pasti? ya!

Aku berkali-kali dongak kelangit. CARI apa yang ada. Ada bintang. Kadang terang kadang gelap. Bila terang aku nampak matahari juga. Bila gelap aku nampak bulan. Ada bintang.matahari dan bulan.

Bila aku pandang depan. Aku nampak yang gelap dan cerah. Yang berwarna juga. Cantik. Aku CARI cermin. Nak tengok diri aku pula... malap, mendung . Patutlah... betul... betul kata orang-orang.

Terima kasih. Sama-sama."

Credit to : Nina Gipsy. chubbyharusdirejam like this!

No comments: