Monday, May 6, 2013

Selamat Pagi

Aku datang kerja awal harini..
sebabnya aku naik transport.
kebetulan abang driver tu keluar awal and nak sampai awal harini.
Aku pun follow jek.

jam menunjukkan baru pukul 7:55AM. Memang awal macam setan. Kebiasaanya aku tumpang Haziq pergi kerja. Paling awal sampai pun 8:15am.

Sampai di gate depan abang driver menurunkan Staff dari blok depan. Aku blok tengah. so aku sorang je abang driver hantar sampai blok tengah. Kebetulan harini kawan sekerja aku yang selalu turun sama dengan aku pon ambil medical leave.

Aku hisap rokok sebatang sementara belum masuk kerja tu. Mesin thumb print pulak rosak, jadi takde hal kalau aku punch card pukul berapa sekalipon.

Office aku berada di tingkat 2, tingkat 1 Pulak office bahagian operator. Aku bahagian Data Entry.
Aku masuk pintu depan, tapi aku tak naik atas lagi. Aku fikir sama ada nak naik atau tak. Sebab aku tak tau ada orang tak kat atas. Kalau takde orang baik aku tunggu bawah je sebab opis tu memang horror sikit.

Aku duduk kat anak tangga sambil bakar rokok. Dalam hati aku fikir apasal la lambat benor bebudak opis yang lain nak masuk keja. Bosan juga kat tangga ni. Lagi baik aku naik baring-baring dulu sambil tunggu 8:30am. Masalahnya aku "segan" seorang diri kat atas tu!!

Tengah-tengah aku sedap layan Marlboro softpack. Aku terdengar bunyi kerusi dan suara staff lain.
"fuh! dah sampai tempat kerja rupanya bebudak ni!" Aku lekas-lekas hisap rokok and terus je naik ke atas. Dapat tidur 30minit pon sedap ni dalam hati aku cakap.

Setibanya diatas, aku buka pintu office dan wish selamat pagi.
Aku terkejut.
Sebab takde sorang pon kat office, dan office masih gelap gelita.
Aku toleh kiri kanan. Memang takde orang.
Aku double confirm semula. aku panggil sorang-sorang nama staff kat situ tapi memang takde.
Aku dah rasa lain macam. Aku sempat letak bag dan terus meluru kebawah.
Sebenarnya aku nak lari, tapi demi gaya dan keunggulan aku buat-buat bjork turun tangga lek lek kacang.
Padahal jantung aku macam nak putus.

Punyalah riuh kat atas tadi, tapi kenapa aku bukak pintu tapi takde orang
pulak! ahhhh...

Aku lepak bawah, jantung aku masih belum normal lagi. Aku bakar rokok lagi sebatang. Lebih kurang 20minit kemudian baru lah budak office aku sampai.Aku naik atas dan buat kerja macam biasa. Aku malas nak layan perasaan macam gini. Bior la dia. mungkin dia nak bagitahu yang dia "ada" kat office aku ni.
Lantak la.. aku tak kacau engko, harap engko tak kacau aku. Itu saja.





No comments: