Tuesday, May 29, 2012

Rambot sama hitam. sideburn jarang-jarang.

gua pernah berangan , nak jadi anak raja.
semua budak kecik pon pernah berangan benda yang sama.
normallah!. kalau lu tak pernah berangan macam tu, gua rasa lu tak normal.

kat facebook. ramai betol orang argue,tak puas hati, bercakap sana sini pasal issue sultan beli no plat tu.
WWW1. apa yang kecoh sangat? tok menteri, tok bilal, tok batin, tok rimau beli nombor plat bukan2 rilek jek!??

oh maybe sebab dia SULTAN..
so dia takda hak nak beli no plat kot agaknya.
atau SULTAN tak boleh pakai no plat kesukaan dia.
kenapa bila sultan beli no plat orang cakap makan duit rakyat?

gua tak paham mentality orang kita ni. Orang melayu maksod gua. walaupon gua ada darah keturunan portugis dan german. tapi gua still akui gua melayu lagi. maksod gua tu.kenapa pemikiran orang melayu tu macam ni.
ada je benda tak suka, tak puas hati, cakap sana sini.
 betul juga kate Sultan tu. cakap tu berfikir, buat research dulu.
orang kita ni, cakap main hembus. tak reti nak fikir dan kaji dulu.

Lu tahu tak sultan ini adalah sultan kepada negeri johor? JOHOR. bukan JOHO.
cikgu sejarah mengajor lengkali jangan sibuk main lawan pemadam.
dari mana datangnya ekonomi ?
dari UMNO ke? dari PAS ke? Dari DAP ke? atau dari parti2 yang korang sibuk mengundi tu?
Lu tau dari mana datangnya Danga Bay? pasar karat? jb town? tuti frutti?
and lu sedar tak dari mana benda tu semua datang?
sultan dan semua ahli keluarga dan tenteranya ada kerajaan mereka sendiri.
kerajaan yang mereka takluki.
dia hidup dari duit dimana dia berusaha sendiri.
bukannya duit rakyat yang korang war-warkan tu.
biar lantak la dia nak beli apa sekalipon. dia bukan pakai duit korang.
dia juga layak jadi manusia macam kita. dia pon layak untuk bebas hidup macam kita.
kamon lah.

No comments: