Monday, February 4, 2013

Jakarta

Aku baru balik Jakarta ni.
Ye jakarta! apahal? ingat aku takde passport ke?
sebenarnya ini pengalaman pertama aku ke luar negara.
Luar negara maksod aku tu tak termasuk singapore la.
singapore tu tak dikire luar negara.

Aku bukan pegi suke- suke..
aku bukan pergi honeymoon.
aku pegi sebab aku main untuk band Hellexist kat sana.
Band black metal ulu tiram.
jangan main-main, ganas macam setan ni.

Sebenornya, ini jugak kali pertama aku naik Kapal terbang.
Perasaan nebes tu takde, tapi perasaan kapal terbang terhempas tu memang setiap minit aku fikir.
Cibai, ini semua pengaruh television.

Aku bertolak 9 orang, jimbo, wak, zam, ajen, din, gop, apek, leng dan aku sendiri.
ni kali pertama aku duduk dalam kapal terbang.
dalam drama, kapal terbang ni nampak best.
tapi hakikatnya rupanya kapalterbang ni tak ubah macam bas.
cuma seatnya 3x3 jek.
iye, sama macam naik bas.

Mungkin, engko akan cakap aku jakun, kemal sampai europe tak kecoh pon,
aku sampai indonesia jek dah kecoh satu dunia.
cibai, kemal dengan aku size bebird pun lain-lain kan, so mana boleh engko nak samakan kemal pegi europe dengan cabi pegi indon? aku ulangi, cibai.

Aku rasa betul-betul punk.
Punk hari biasa tak sama macam punk masa aku  kat indonesia

Kete ni tak lepas masuk malaysia. Sebab kalau kereta ni masuk malaysia, myvi lagi best dah tak best lagi dah.

aku sengaja amek gambar ni. sengaja nak kasi ladynoe jeles.

Van tadika. tak tahu nak kelaskan van atau kereta.

Indahnya ciptaan tuhan. Gambar typical kepada penumpang kapal terbang.

ini toilet airport singapore. bersih dan cantik. sayangnya tiada punca air paip.

Baru sampai di changi airport. masing-masing watak ceria.

anggota black metal tempatan

saga FLX lagi up sikit dari vios.

Tiada kerja yang lebih mulia daripada kerja kerana Allah Ta'ala.

Bas ni kalau masuk puspakom, aku tak tahu apa puspakom akan buat

Street art dimana-mana. tak pernah jumpa street art macamni kat depan jaya jusco atau city square.

warong-warong begini sangat similiar di jakarta.

Bas dua tingkat berkembar ni bukan utk membawa penumpang. tapi untuk butik pakaian.

Diamana mana ada jual Teh sosro.

Kalau kat Thailand dipanggil Tuk-Tuk, kalau kat indon aku panggil vespa tayar tiga je.

Busker bukan kat luar je, tapi kat dalam bas. abaikan pemuda belah kanan yang tengah melompat tu.

Ini nama dia angkut. van biasa yang dah ditebuk pintu dia dan diubah suai supaya boleh memuatkan lebih 10 orang didalamnya. RP2000 sekali naik.

Model tudung jakarta.

Tour Guide.

Masih ceria waktu nak balik malaysia. masing-masing lompat gaya anggun







4 comments:

Redup Pemikiran said...

woi! nanti dulu la!

Kc Kasedah said...

best nya! tewonoknyaaaaaaaaa! :D

chubbyharusdirejam said...

tewonok? nak kena tikam kat perut ke kesi?

Lynn La Loy リンダ said...

paling omey Jimbo pakai serkup!