Saturday, November 19, 2011



Sedikit pesanan kepada awak.
assalamualikum. tolong jawap.
buat apa harini? masih mencari2 unsur kesalahan?
buat apa harini? masih memikirkan tentang perasaan?
buat apa harini? tunggu kereta sampai dan nak pegi jalan2?
buat apa harini? laparkan diri dengan harapan hari2 nak peneman makan?
buat apa harini? mengharapkan layanan sempurna macam sultan?
buat apa harini? membandingkan diri sendiri dengan orang lain tanpa memikirkan kejahatan?
buat apa harini? mengungkit-ungkit segala pengorbanan?
buat apa harini? perasan diri bagus lagi bagus dengan budak yang tak pandai cakap sopan2?
buat apa harini? menerima segala pujian tapi tidak menerima sebarang kritikan?
bila nak jadi DEWASA ni?

Sedikit pesanan kepada awak.
gua harap lu paham kenapa gua malas nak ambil port sangat pasal lu.
sebenarnya gua nak lu ubah cara hidup lu.
dari dulu sampai skrang ni. gua rasa takda apa2 perubahan pada diri lu.
PERUBAHAN PADA DIRI LU.
bukan perubahan pada umur lu.
bukan perubahan pada penampilan lu.
bukan perubahan pada gaji lu.
bukan perubahan pada alat mekap lu.
bukan perubahan pada hasil masakan lu.
bukan perubahan pada lenggang lenggok cara jalan lu.
tapi PERUBAHAN PADA DIRI LU.
jadi, gua rasa.. benda2 penting macam ni.. lu patut pikir jauh. jauh kedepan.
bukan semakin mengusutkan. bukan semakin kebudak-budakan.
gua taknak masedepan gua cerah tapi mendung sebenarnya.
gua taknak masedepan gua cerah tapi lu akan semakin tertekan dengannya.
gua taknak masedepan gua cerah,cuma masadepan gua. bukan masedepan bersama.
oh okbai.

1 comment:

Anonymous said...

Marah benor ni :)