Tuesday, November 29, 2011

new children

dah lama gua mengidam benda ni. kalau gua beli FX haritu..tak tau bila baru dapat merasa.

benda ni range dia takde la best mana. cuma gambar dia punya tone lain macam sikit. ala2 model2 pon ada. and benda ni boleh buat senang kerja sikit. tak payah kecoh2 nak tukar2 lens. bila ada kesempatan je baru berbuat demikian.

gua gadai maruah, gua gadai tanah kebun, gua gadai gelang tangan mak gua. semua tu kerana benda ni. gua tak kisah la tak pakai FX, tapi gua rasa puas juga pakai coated japan ni. keh keh keh.
gua tolak 50mm f1.4D, sebab dia dah terlalu berusia...jadi gua angkut dua beradik ni.dua beradik ni ibarat pasangan kembar, cuma yang belah kanan tu lahir awal sikit je. dua2 ni coated china, but kualiti dia still power!! gua tak penah abaikan dua beradik ni even gua ada benda lagi best dari ni. apepun, gua beradik ni banyak bagi mood kat gua.


sebenarnya dalam bidang ni, gua rasa gua agak ketinggalan. tapi bagi gua benda ni minat yang gua rasa takkan hilang. daripada gua minat merempit. lebih baik gua minat skodeng makwe kat pasaraya. apepun, sekarang kocek gua kering. jangan ada sesapa yang nak ajak gua belanja tengok wayang kat jasko tebrau. ada yang makan penapak nanti.

No comments: