Monday, March 25, 2013

10 tahun

Aku Kat tioman, tersadar dari mimpi. Mimpi aku kali ni memang kepala bana sikit. Bukan mimpi hantu atau orang minyak. Bukan jugak mimpi nombor ekor. Tadi mimpi back tu the 10years ago. Shit

Bangun-bangun tido aku terus fikir. Kalau betul-betul aku balik ke 10 tahun lepas. Terus aku x lena tidur.

10 tahun lepas, aku tak kenal kesi, kemal, lyn, mira dan jugak timi fahmi.

10 tahun lepas aku masih form 5, masih jinak-jinak pergi gig, lepak kampung. Tiap malam duduk tembok sambil main guitar lagu-lagu dalam album XPDC-Metal 60s. Dan tengah show off kat member-member yang mana-mana masih belum dapat lahi power chords lagu Suffer-Cromok dan Smile like teen spirits-Nirvana

10 tahun lepas aku takde computer, motor, kereta dan telefon bimbit. Aku tak ada akaun Gmail yang pada zaman tu kena invited person saja baru leh buat akaun gmail bukan macam sekarang yang korang boleh sign in account baru tetiap hari. Aku ada yahoO masagger dan yang paling best cuma Mirc saja.

Aku mula takut bila fikir-fikirkan..

Tapi bila aku semakin fikir, aku senyun kejap. Kalau aku balik pada 10 tahun lepas pun, banyak faedahnya. Aku ada skills 10 tahun akan datang! Confirm-confirm saiful nang kat bawah-bawah aku je, confirm-confirm dalam hadcore history nama aku ada, dan confirm-confirm scebe punk aku tak poser. Pegghhh.. Banyak benefit dia jugak ni!!

Dan antara yang paling best adalah, kalau aku balik ke 10 tahun lepas, aku nak pergi skudai kiri, dan aku nak jaga hati makwe lama aku elok-elok supaya 10 tahun akan datangnya aku masih dengan makwe lama. Hai cilake betul.

Yang pasti, kalau benda ni benar-benar berlaku, aku dah tahu bila tsunami, bila gempa bumi, jalan cerita semua movie dan apa akan berlaku lagi 10 tahun lagi.

Power!

No comments: