Monday, March 11, 2013

Bunian

Aku mengamuk harini.
aku tak mahu pandang PC.
aku tak mahu jenguk dapur.
aku tak mahu pandang tong sampah.
dan aku tak mahu tengok tempat simpan kasut.

aku kusut. aku malas. aku menyampah.

Aku sebenornya hairan dengan siapa aku hidup selama ni.
adakah dengan manusia biasa ataupun haiwan?
Ye betul, aku memang hidup dengan 3 ekor kucing kampong biasa.
kucing kampong ni sepatutnya watakkanya seekor kucing yang hyperactive dan lebih bijak.
mungkin kucing kampong aku ada kacuk dengan kucing-kucing bandar sikit.
sebab tu perangai dia ada beza sikit.

Yang aku nak ketengahkan, bukan kucing kampong aku tadi.

Aku nak ketengahkan tentang roomate aku yang rumit.
Rumit sampai aku rasa nak pijak kepala bana dia.
Rumit dan Burit.

Satu harini aku cuma maki-maki je.. Berdosa sangat aku rasa harini.
aku maki pada manusia. manusia yang otaknya ada tupai aku rasa. yang ada banyak bakteria dan mahlok perosak dalam otak dia.

Aku ni seorang yang pemalas untuk kemas rumah. bahkan aku juga malas nak buat rumah aku bersepah.
Rumah bujang yang bersepah sebenarnya contoh yang tak baik bagi sesiapa makwe yang datang kerumah samada untuk datang melepak mahupun membuat aktiviti-aktiviti kemaksiatan bersama pakwenye. Aku tak suka bila kawan aku datang dan dia tak selesa berada dirumah aku. dan aku juga tak selesa balik rumah penat2 kemudian aku mendapati rumah aku tak ubah seperti pasar karat. Aku tak suka faham tak. aku tak suka.

engko tak pernah ke rasa best bila balik rumah, keadaan rumah engko bersih, DVD tersusun rapi. Rumah bau wangi, Lantai bersih, rak kasut tersusun. Kan ke heaven balik rumah macam gitu?? 
Harini aku balik rumah, aku tengok rak kasut aku dah bersepah sepah,meja makan aku penuh dengan barang2 rokok eletrik, Tempat TV aku pulak bersepah dengan DVD bebukan.
Aku tau ini bukan kerja kucing kucing aku. sebab sebelum keluar aku akan letak kucing kucing aku kat dapor supaya rumah aku tak berserak. ini kerja manusia!!

ini lah bahana bila duduk serumah dengan manusia yang takde otak. yang pengotor. yang takde rasa nak jadi manusia normal. suka duduk dalam longgokan sampah sarap. dan suka tidur dalam timbunan mee dan nasi goreng berulat. 

aku malas nak taip pepanjang. aku rasa engkorang pon paham keadaan sakit hati yang begini.


No comments: