Tuesday, March 19, 2013

Gundam

Mira dapat buah tangan dari kampeni tempat kerja dia.
Tukang hantar buah tu call dan pada masa tu kebetulan mira ada kat rumah aku.
Mira suruh budak penghantar tu menghantar buah tangan itu kerumah aku.

Budak penghantar menghantar satu bakul berisi buah-buahan tempatan. Mira sign dan budak penghantar pun pegi.

Dalam bakul tu berisi anggur, oren, pelam dan betik. Aku tempting betul tengok pelam. Warnanya kekuningan, mesti isinya sedap dimakan.

Aku minta mira satu pelam, dan nak makan dalam bilik.
Aku masuk bilik dan cari pisau.
Aku tak sabar nak makan pelam tu, dan aku hilang sabar cari pisau.

Aku pandang pada shelf kat atas meja turntable.
Aku terpandang gundam.

Aku takde pilihan lain.

Aku potong pelam pakai pisau gundam. Habis potong, pisau tu pun patah. Aku letakkan kembali elok-elok kat tangan salah satu gundam aku.

Aku makan pelam sambil berlinang air mata.

Teruknya.. Sampai pisau pun aku takde kat rumag ni.

Sambil teresak-esak. Aku makan pelam tu pelan-pelan. Air mata masih basah dipipi.

Sekian.

1 comment: