Tuesday, September 8, 2009

Bahasa Pelat Ke Palat?

bahasa2 cilaka sebegini sering kita lihat di sms2.
antara pengamal bahasa pelat2 palat ni adalah sperti cileng,arep,apis spek,mod,nina,fad
puteri,dan ramai rakan lagi. mari kita lihat bahasa2 era baru tahun 2009 an!!

Tengah buat ape tu? = ngah wat perw tue?
Saya sayang awak.. = shayer thayunk awak..
Meh pelok saya = Meh peyok shayer
Dah makan belum? = Dah mamam beyom?
Konek kau la! = Totei Kaw Lerw!
kau ni buruk lah. = kaw ni Buyuk lerw.
kucing itu bulunya kerinting = Tucing tue bulunyew kewinting
kau makan babi tak? = kaw makarn vavi tak
saya nampak ade babi hutan kat celah pokok = Shayer nampark vavi utan kart celah powkok
arep hensem pakai bikini = awep enchem pakai bikini
Shamil muke macam bapok= shamil mukew cham bapork
Kenape timi pendek sangat = napew timi pendek cangat
Kerk suka korek hidung pastu makan = Kerk shuke kowek idong patu mamam
kenape kau suke isap botol susu= napew kau suke ishap botol shushu
aku nak kencing = akuw nak tencing
ohh.. karipap ni hancing = ohh.. curypap ni hunchings
amboi2, sedap mulut kau ye! = amboyz2, shedap molot kaw yerw!
kau ni manusia ke binatang? = kaw ni manushia ke vinatanunk?
ad budak panjang gigi tajam = ad bhuduck panjunk gigiw tajump
saya hensem ,kenape awak tidak? = shayer enchem, napew awak tidak?
sam seorg manusia bernafsu beruang = cam sheorunk manushia bernafzu bewuang
ah cukup la,malas aku nak taip panjang2 = ah cukup la,malash akuw nak tayep panjunk2



KipasLipas: sedar tidak sedar,kadang2 kite pon terikut taip msg macam ni kan?? kan???

5 comments:

sharamli said...

menyampah nak mampus kal0 dpt msg yg guna bhsa ni

BB ainaa said...

macam bodohhh doee ! sekolahhh diaa ajar orangg pelat kott . GAHHH

Lionel Azry said...

mengong la awak ni chubby!

chubbyharusdirejam said...

Sharamli: kawan aku cileng suka menggunakan bahasa itu ketika msg aku.

BB ainaa: elea dik..kau pon slalu tulis camtu kat balak kau kan? kan?
heee..

Lionel Azry: awk kate saya mengong ke,awk pon mengeng.. hahaha..

emceejalanan said...

chubby!
i like this entry so much!
yeah!
:)