Friday, September 11, 2009

Karangan


Ditengah bulan yg mengambang...
aku gembira selepas bermain game kotak pemberian ayah aku.
aku gembira kerana dapat menamatkan game contra dah berlawan dengan alien..
selepas berlawan dengan alien..aku keluar ke pasar malam..
ramai anak gadis cantik di pasar malam. ada yg berkebaya, ada yg berseluar track. bergesel2 bunyi seluar track dia. aku terpandang ade seorg awek yg hodoh di sekitar pasar malam itu. aku muntah. muntah aku kaler hijau. aku berusaha untuk menukar warna muntah aku tu kepada warna yg lebih menarik seperti jingga, turqoise atau pon pearl white. aku lapar, lalu seluk kocek dan tengok saja jalan tar. mana tau ade duit tercicir. hampir 5 minit aku jalan, aku jumpe jugak duit cicir. duit itu bernilai Rm5 ringgit. aku simpan duit tu dalam tabung buluh yg aku buat sendiri semasa kelas kemahiran hidup yang dikelolai oleh cikgu din sekoi. selepas aku simpan duit itu,aku minta mak duit sebanyak Rm 10 ringgit untuk ke pasar malam atau lebih populer lagi dengan nama pasar lambak, ataupon pasar serak. selepas sampai semula di pasar, awek hodoh tu ada lagi. tapi kali ni die korek hidung. aku muntah lagi.aku jerit. tolong jangan ganggu aku! tiba2 awek hodoh tu berubah, dia telah menjadi raksasa. die kejar aku. aku lari,aku dapatkan beskal bmx aku. aku beli basikal tu hasil daripada duit2 yg telah diberikan oleh sanak saudara semasa aku berkhatan dulu. aku pecut laju2. sampai tak sedar aku telah memotong sebuah kereta proton saga. kereta proton saga itu berhenti di pam minyak semata2 untuk pam tayar. aku masih lagi dikejar oleh raksasa awek hodoh itu. aku penat. badan aku berpeluh2. hakikatnya orang gemok memang mudah berpeluh. rupanya,aku baru 1 meter dari pasar malam itu. tapi kenapa semacam dah berbatu2 jauhnya aku mengayuh? aku bertanya dengan diri aku sendiri. ah,aku lupa, raksasa tu masih ada lagi. aku keluarkan satu2 senjata sulit aku. dan raksasa itu lari. tanpa zip balik seluar sekolah aku,aku kencing dekat satu pokok bunga kertas milik mak azimah. emaknya memaki aku dengan kata2 kesat sehingga aku terlanjur berak di situ. aku pun pulang dan emak memarahi aku kerana duit sepuluh ringgit aku hilang. sekian saja cerita saya yang bertajuk mimpi ngeri saya..


KipasLipas: ini merupakan sebuah karangan yang telah aku tulis sendiri semasa aku darjah 3,karangan ini mestilah menceritakan tentang pengalaman ngeri atau apa sahaja yang penting,awal dari karangan itu adelah "Ditengah bulan mengambang..." kawn2 aku semua tulis cerita seram,tapi aku tak ada idea nak tulis,aku ingat idea aku ni bernas sangat. hasil daripada luahan idea aku ni aku telah mendapat markah tercorot dalam kelas kerana cikgu cakap yang karangan aku ni berbaur merepek dah lucah dan tak sesuai untuk semua orang baca.shit!

7 comments:

aleid said...

aku hampir muntah bace karangan ko itu.....

http://abebedorespgondufo.blogs.sapo.pt/ said...

Good blog.

Paan said...

Dan duit sepulu ringgit itu sekarang telah pun berjaya mengumpulkan batalion2 askar mata satu yang bila2 masa sahaja bakal menculik senjata sulit lu.

"GUA DENDAM LU, GU DENDAM LU!!!" kata duit tersebut dalam nada melankolik.

Lionel Azry said...

ape yang lu merepek ni syaitan?

sharamli said...

dajah 3 cekgu xs0h wat karangan pjg2 tw..

chubbyharusdirejam said...

aleid : kenape kau tak muntah je?
abebedorespgondufo : good blog ke good block?
paan : mane kau tau sambungan citer ni paan?
Lionel Azry : kau nak aku merepek ke kau nak p**ek?
sharamli : gila kau,kau blaja kat skolah india ke? darjah 3 dah start buat karangan la!

pisey itu aku said...

hahah.
sengal.