Monday, September 6, 2010

Darjah 6

Gua ingat lagi zaman gua darjah 6.
Gua masih lagi dengan permainan lecak.
guli, gasing, layang-layang dan belon acah.
memang gua pernah dibesarkan di kampung.
walaupon tak lame,tapi kire gua ade sipi2 orang kampung jugak..
jadi lu takleh marah gua kalau gua tak support A|X dengan Ed Hardy!
HAHA

brak brok brak brok..

semasa gua darjah 6, gua memang seorang yang hot.
manekan tidak, mata bulat,hidung mancung, kening lebat.
masekan gua tak kasanova start gua masuk darjah 4.
tapi gua tak nak cerita pasal darjah 4. gua nak cerita masa gua darjah 6.

buku2 bukan lagi tempat untuk menulis nota dan kerja rumah.
bagi gua..buku adelah sekadar pelengkap gaya ke sekolah.
selain mancing,lampu isyarat, dan kuali petak, gasing juga gua bawa kesekolah.
setiap kali rehat bebudak gua akan kumpul di padang utk bermain gasing.
paling tak pon men baling selipar.. tu kire pondan la sape yang main..

balik sekolah seperti biasa.. gua akan mentekedarah...
mane taknya..makanan disekolah harga 50 sen cuma dapat mee setinggan takde telur..
nak ayam kene tambah RM1.00... seringgit tu besar nilainye..
kire nasib baik la kalau dapat ayam dada,isi banyak. kalau dapat kepak, sama je size dengan kaki ayam. harga sama. ayam tauke kantin pilihkan. celaka bukan?
baik aku beli air kotak dari ayam goreng..

mak gua seorang yang suke mengemas rumah. jadi utk mendapatkan rumah yang kemas. mak gua terpaksa halau gua untuk bermain..kerana,sampai kiamat pon rumah gua takkan kemas dengan adenye jibauk* macam gua. so,orang dah halau,gua blah je la!
zaman gua darjah 6.. gua memang diperkaya dengan ais krim,sebab rumah gua je ade peti sejuk. rumah sebelah nak air batu kene beli kat kedai. 50sen besar tupperware sederhana.. ok la tu.. merasa jugak air sejuk. dan kebiasaannye gua akan trade ais krim yg gua rembat kat umah tadi dengan mainan2 kawan2 gua. sememangnye kawan2 gua mudah terpedaya dengan cara gua meniaga. so gua mmg senang nak dapatkan mainan. bagi gua, banyak mainan, maka banyaklah Stylo dan Hips!

dengan hasil simpanan sedikit,hasil rembat duit mak bapak sedikit, dan hasil duit selepas berkhatan,gua beli satu benda yang gua rase paling best dalam dunia..haaa tu dia. game tape!!
kalau skarang ni sibuk dengan playstation,zaman gua itu la playstation gua.
paling best game supermario dengan street fighter la..harga tape lagi mahal dari harga console..
kan ke celaka namenye tu.. sampai jahanam tv mak gua. katenye game tape gua tu makan colour tv la ape la..padahal itu semua pendapat otordoks.

jadi..zaman gua darjah 6..adelah zaman yg gua tak dapat lupekan..gua rase bertuah kerana merasa hidup macam tu. budak skarang semuanya dibesarkan dengan LCD. internet dimana2..psp lagi. handphone lagi canggih dan terkini. pakaian tak crocs dan padini.
merepek! ape yang membuatkan gua nak menulis pasal darjah 6 adelah disebabkan anak sedara gua. mengeja tak pandai tapi dah buat facebook. nangis2 suruh gua approve. jangan harap!!gua tension macam ni. zaman lu skang ni buat gua menyampah.


skali lagi lu mintak gua approve gua bagi lu penampar!

No comments: