Saturday, September 4, 2010

Pasar Bumbong






Pasar Bumbong.
memang rare and hard to find event2 macam ni..
buat atas rooftoops, bundle rare kiri dan kanan, acoustic show,bebudak fixie,
lomo dan jugak bebudak DSLR..
penuh dan pack!
cuaca suam2 kuku panas nye.

berbekalkan camera buruk dan sangatlah low qualitynye,peratus nak mengeluarkan camera dari kerongsangnye adelah amat berat. sudah la kiri kanan pakai 50mm. ade hati nak amek gamba. mood amek gamba teruk berubah jadi moody sampai ke akhir sesi.
zass. tutup story dslr!

Banyak bundle bukak,macam2 baju ade.. tapi nak kesane sini macam berat ati. tak tau la apesal gua rase macam takde kawan kat sini. selamat gua ade timmy fahmi,boleh gua menempel kat booth die walaupon gua rase macam org bodo duduk sorang2 tak buat ape2. timmy sibuk amek gamba,tok rimau dengan barang2 jualannye,syed setting barang cameranye..lastly gua rase patah kaki duduk sorang diri.

gua ade nampak ain zalaikha razali,emcee kat mana2 gigs2 besar area kl-jb..memang gua kenal die tu. peramah,cute dan baik hati. pernah skali gua tarik die jadi emcee utk gig gua tapi lastly gig tu batal tiba2. damn. gua nak tegur tapi gua takut die lupe kat gua..isk..apesal ls sekarang ni tahap confident level gua terlalu rendah. kalau yg lain tu semakin lame tahap confident levelnye semakin meningkat tapi gua tak.gua semakin jadi pendiam. damn!

kadang2 gua pk maybe gua ni terlalu berat mulut nak menegur seseorg yg gua kenal atau pernah jumpe,jadi gua kurang kenalan padahal gua banyak kenalan yg gua kenal sebenarnye..
permaslahannye adelah gua bimbang orang yg gua kenal tu tak kenal gua. tapi siape gua siaaa!??
ade kawan dari Fb ramai jugak yg gua perasan.tapi bile dah depan mate gua tunduk bawah ntah ape yg gua tengok. gua pon tak tau since bile gua jadi mamat2 skema @ pemalu. setahu gua ,gua mamat2 banyak cakap yg slalu jadi bahan untuk gelak ketawe. tapi skarang berbeza.

gua rase gua terlalu freak dengan satu titik fokus yang sama. gua terlalu obses dengan satu watak yang gua admire. sampaikan gua lupe and kurang bercampur dengan kawasan sekeliling. gua semakin kurang teman. teman gua adelah teman yg hari2 lepak setable dengan gua,teman2 lain banyaknye belajar la,kongsi gelap la,hisap dadah la,ade tu jadi perompak. macam2 hal. kalau kawan camtu gua tak kawan pon tak pe.

gua terlalu banyak minat banyak bidang,muzik, lukisan, fashion, scooter dan camera. jadi gua tak dapat fokus satu kelebihan gua yang ade sampaikan gua rase nak jadi semua.
then bila ade satu "stuff" yang hot ,gua akan cube dapatkan and gua akan "in-to" kepada stuff tersebut. buktinye,bile gua ade camera,gua jual guitar, gua jual baju bundle, gua abaikan haiwan peliharaan gua,gua fokus kat camera gua. then bile gua dah ade band balik,gua akan bertindak sebaliknye.

gua rase faktor umur bleh membuatkan seseorang tu mencari jalan hidup sebenarnye. akan menajamkan lagi bakat dan ideologi. dan akan jumpe ape yg seseorg tu nak cari dalam hidup dia. tapi gua,masih belum jumpe ape yg gua cari dalam hidup gua. bagi gua,bila gua kerja,dapat duit,dapat beli ape yg gua nak,sudah memadai ndengan hidup gua. duit adelah segalanya. tak gitu? jadikan duit tu tuhan utk semua benda. fukked of!

gua rase gf bukanla alasan untuk gua memoodykan hidup gua. bila gua ade banyak aktiviti,gua akan rase gf ni bermasalah,tapi bila gua tengok kaawan2 gua,gua rase pentingnye hidup ade gf kat mana2! at least ade org yg leh amek tau pasal gua,sabar dengan kerenah bodoh gua. gua rase dah ckup dari satu status yang menjengkelkan.GIRLFRIEND.

Gua rase nak jadi macam dulu tiap minggu ade event,tiap tahun ade bonus,tiap hari nyang tak membosankan. maybe dengan cara tu,gua tak rase moody macam gua rase skang ni. shit!

No comments: