Sunday, March 11, 2012

CEPAT MARAH

gua baru balik rumah.
macam biasa, bila gua turun motor je gua akan pegang hp.
kendian ada makwe philiphine lalu depan gua.
gua pura-pura main sms sedangkan gua saje je nak berenti kt situ.
gua angkat2 kenin kt makwe philiphine tu.

gua naik tangga.
gua dengar ada suara lelaki membebel-bebel.
risau juga gua, mana la tahu telinga gua tak boleh bezakan suara mengilai dengan membebel.
seram juga.

sampai tingkat satu,
gua nampak sorang pakcik.
sah la pakcik ni tadi yang membebel!!
gua tarik nafas lega. gua kesat hingus sikit.

pakcik tadi panggil gua.
"bro,bro.. tolong aku ambil kunci jap beroo"
"mana kuncinya pakcik?"
"tu, kat tepi tangga tu"

gua heran jugak. ape kejadah pakcik ni kat dalam rumah, kunci dia pulak kt tangga.
ape kejadah ni.
gua ambilkan la kunci tu. gua pass kat pakcik
"macamana kunci pakcik kat luar padahal pakcik kt dalam?"
pak cik tu tak endahkan gua.
dia masih membebel..
gua lost.

rumah pakcik tu betul2 berhadapan dengan rumah gua.
sampai pintu depan rumahm gua buka gate.
pakcik tu panggil gua lagi.
dia suruh gua bukakkan pulak.

GUA NAIK BERANG.

"tadi suruh ambilkan kunci! skrg suruh buka pula!"

di gengaman pakcik tu plastik merah.
dalam plastik merah tu ada macam cecair.
gua perati betul2 plastik tu.
gua menyumpah.
BABI.
PAKCIK NI ISAP GAM.


1 comment:

Kc Kasedah said...

kesian pakcik.