Tuesday, September 10, 2013

SA

Cabi : Ehemm
SA : Aik, Ajaib cabi wassep kite.. Haha!
Cabi : Mana ada wassep. saya cuma batuk je!
SA : Poyo, haha. Ada apa cabi?
Cabi : Saya nak tanya awak soalan ni, awak dah sedia ke belum nak jawap?
SA : Apa dia, ye saya dah bersedia.lol.
Cabi : Pernah tak awak rasa yang twitter ni sebenarnya punca banyak benda yang awak buat tak menjadi?Macam awak lagi fikir nak tweet apa harini daripada berfikir macamana nak majukan diri. Dan awak tweet dan tweet sampai awak lupa harini nak kena buat apa dan awak dah mula abaikan hari hari penting yang patut awak sambut selain daripada tweet. Sekarang faham? Thats the random question, jangan fikir apa2.
SA : Bagi saya tak, sebab saya takdelah tweet 24/7 & saya tak guna tweet as a medium untuk luahkan isi hati saya sepenuhnya. huhu. Menjawap ta soalan awak tu?
Cabi : Er.. menjawap juga.

SA adalah shortform untuk Sarahlina Adam. Seorang cikgu bahasa inggeris dan mungkin boleh anda jadikan rujukan dan ajukan pelbagai soalan yang dia akan jawap dengan ikhlas dan hati yang terbuka.

Semalam gua lepas mengikuti seminar tentang bagaimana cara kerja dengan hati yang ikhlas. Sebab tu tiba-tiba gua nak tanya soalan tu dengan SA. Mungkin sebab gua rasa dah banyak sangat benda gua abaikan dan gua lagi banyak masa main handphone daripada berfikir soal dunia.

Buang ego, lu pun mesti pernah fikir benda yang sama kan?

No comments: