Thursday, September 19, 2013

TIPS UNTUK KAPEL 2013

Situasi bila kau takut makwe kau curang atau ada jantan lain dibelakang kau. Contoh Makwe kau seorang licik dan mempunyai air muka yang baik atau mungkin dia cantk namun susah nak handle sikit. Contoh aku kate. Contoh.

Dalam pada tu, makwe kau bertanya pada kau :

"You jangan risau, i jujur dengan u. I ada you sorang je"
" Tau, sebab i percayakan you"

Dalam pada ini, kebiasaan lelaki macam aku akan cakap dalam hati dalam masa yang sama berbunyi macamni :

"Ye ke ni? yeke ni? yeke ni?"

Dan seterusnya si makwe akan cakap macamni :

"I nak keluar dengan kawan i, Fendi. You tak kisah kan? alah i kawan dia dah lama, dari i belum kenal you lagi (ayat biasa dengar)"

Dan engko harus jawap macamni :

"I nak risau apa, I milik tuhan. You pun milik tuhan. Tuhan lebih nampak segalanya dari i. And i takkan risau jika tuhan kata jangan risau. Dan you percaya tuhan, semestinya i pun percaya pada u"

Dan kau akan dapat seorang makwe yang jujur dan setia. KECUALI jika TUHAN pon makwe kau tak percaya.

Sekian.

3 comments:

Sarina Binti Md Juhari Bin Rashid said...

ok, akan diaplikasikan di dalam percintaan saya kini..

chubbyharusdirejam said...

amboiiii..

Päk Läng said...

handal bercinta nampak? hehe