Wednesday, September 4, 2013

Lamb of chop. Em dapnye dapnye.

Sana sini heboh pasal JAKUN haramkan Lamb of god.
Kau tahu berapa lama aku dah tunggu lamb of god main kat malaysia??
Ok aku akui aku bukan Fans berat Lamb of god. Aku cuma banyak dengar album pertengahan. Aku tak explore lagi album lama. 

Aku dengar, salah satu sebab kenapa Lamb of god tak dapat main kat malaysia sebab nama dia "Kambing Tuhan" bila ditranslate bahasa melayu. And bagi aku itu tak jadi masalah sebab dia tak mengaitkan mana-mana pihak. Sebab bagi dia, tuhan tu apa pun aku tak tahu. 
Ad secondly sebab surah al-rahman. Satu lagu pada tahun 2008 LOG main live and starting lagu tu ada surah al-quran. Ok yang itu aku ada pelik sikit sebab aku tak tahu mana satu lagu LOG yang ada surah tu. Sebab kalau aku refer Youtube, surah al-rahman for starting lagu tu macam clean sangat, masuk lagu je terus terjunam bunyi dia. maksud aku, macam tak real. Or mungkin memang ada lagu tu cuma aku yang tak habis explore. 

Oh yang engko kecoh pasal starting yang ada surah Al-Rahman tu ye? Kejap, ahmad dhani ada cover lagu kumpulan Queen yang tajuk dia "mustapha" tu kan? Siap keluar radio lagi?  Kenapa jakim lepaskan pulak? Kan orang kafir jugak yang start nyanyikan.  Dan ahmad dhani sebagai orang islam menyanyikan semula lagu itu seolah-olah menyokong seorang kafir menyayikan dan menyebut kalimah Allah SWT. Ke Sebab nama ahmad dhani bukan ahmad lamb of god? 

Aku dh taip semua ni kt fb, tapi aku delete semula, sebab FB aku ada customer yang mungkin akan pandang serong aku. Kang tak pasal-pasal dia claim aku syiah pulak.

Macamni, even kalau benar pun band tu datang ke malaysia, dan main lagu yang ada surah al-quran tu, aku rasa tu silap pihak penganjur. Pihak penganjur yang patut rasa bersalah dan didenda. And sebagai pihak penganjur, kena beritahu band tersebut lagu apa yang sesuai dimainkan di malaysia. Penganjur pun harus sedia maklum rakyat malaysia ni cepat terasa, kuat merajuk dan manja.

And tentang lagu yang ada ayat al-quran tu, sesiapa boleh bagi aku lirik dia? Sebab banyak juga band-band black metal yang lagu dia ada azan,ada ayat-ayat dalam bahasa arab, tapi kebanyakkan lagu dia bukan MENGHINA islam, tapi banyak berkisahkan tentang perang salib dan kekejaman yahudi membunuh islam, dan bagi aku itu satu benda yang tak salah. Mungkin cara penyampaian dia buat orang rasa tak sesuai. Pernah dengar Impiety? Ada satu lagu dalam album Kaos Kommand 696 kalau tak silap aku ada Laungan azan dan muzik gospel, kau tahu liriknya apa? Lirik dia menceritakan pasal perang syahid. Tak menghina atau mensensitipkan sesiapa pun.

Sebenarnya, orang malesia ni sibuk sangat dengan imej. Dari imej la orang ada judge.Lagi ditokok tambah banyak benda supaya dapat menjadi satu topik hangat. Engko tengok la Dani Filth ni, kalau Dani filth ni berimej seperti dibawah, aku rasa Cradle of filth pon ramai makwe kolej suka. Tak gitu?

Dani filth yang pernah menjadi modal bagi setiap gadis-gadis extreme metal barat.

Dani filth yang akan membuatkan pakcik-pakcik jakim mengucap panjang sambil menjerit "syaitann!!!"


EXCUSE ME SIR, YOUR MALAYSIAN IS SHOWING.

No comments: