Tuesday, September 17, 2013

Turtle JR.


Sebenarnya gua dah fikir lama benda ni. Cuma gua belum buat lagi. Sebab nya gua ni jenis cerewet dan kuat membebel. Gua risau juga bila nanti kang Junior photographer gua sentap dan balik kampung pulak.

Sebenarnya macam gini.

Tujuan untuk gua ambil Junior photographer bukan suka-suka.
Selain dapat menambah pendapatan, Gua juga tak risau nak ambil dua atau tiga job serentak.
Langkah ni diambil bagi mengelakkan customer mengeluh sebab gua tolak job beliau kerana kekurangan photographer.And sebagai junior photogpher pun akan dapat benefit. Selain daripada dapat belajar benda baru, dapat gaji., Kau jugak boleh dapat customer lain ataupun makwe makwe imajinasi.

Gua pulak dah sign agreement dengan OPSJ as a /Videographer/photographer. So kalau ada event skateboarding, gua kena attend. and bagi Junior photographer untuk menjalankan tugas. Bergantung kepada permintaan customer dan ibu pejabat Jasmine and sun iaitu Pohon Minda.

Rata-rata pengantin, dia nak Owner tu sendiri ambil gambar.
Macam masa gua baru join Pohon minda, Semua orang nak Jimbo jugak yang ambil gambar.
Sebab stroke, posing dan cara dia berbeza. And now, kengkawan atau sesiapa yang pernah ambil gambar dengan gua pulak, nak gua je ambil gambar. Kadang-kadang benda ni jadi masalah bila mana gua takde staff or partner yang boleh gantikan tempat gua.

Pemilihan akan ditinjau dan ditapis oleh pihak gua sendiri.
Sesiapa yang berminat, patut rasa bersyukur sebab gua yang jadi QC dan bukannya jimbo.
Kalau Jimbo yang jadi QC kau, memang kau akan menangis bila balik rumah.
Kah kah kah

Jadi ini terbuka kepada semua yang berminat, Terma dan syarat telah diberikan. Harapan gua ada respon dari sesiapa. Tak kirala lu baru sebulan masuk kerja, atau pun dah lama. You are welcome.
Cuma gua galakkan kepada orang yang dah bekerja., Bukannya yang full time photographer. Bagi la peluang untk merka yang buat 2  atau 3 kerja sehari ni utk dapat side income lain :)


No comments: