Thursday, August 15, 2013

4D

Aku marah betul dengan sikap mak bapak yang acuh tak acuh dengan perasaan seorang anak even anak tu masih kecil dan mungkin kau anggap dia akan lupa bila dia besar.

Silap. 

Sebenarnya dari kecil tu lah dia ingat apa yang kau pernah buat kat dia masa dia kecil. Dari kecil tu dia cuma nilai kau dan bila besar dia akan bandingkan engkau dengan mak ayah orang lain. Kat situ dia akan nampak apa kekurangan engkau dan dia akan salahkan kau diatas apa yang berlaku pada diri dia.

Anak yang baik, datang dari bapa yang tahu sayangkan anak dia. Even luaran dia nampak garang. Tapi dalam sudut hati dia sayang. 

Tapi bila dari kecil kau cuma tahu "besarkan" anak kau, dan kau rasa itu cukup. Kau silap besar. Besarkan anak kau bukan bermakna anak kau rasa disayangi. Dan itu tak membuatkan anak kau rasa seronok dan bahagia pun.

Bila anak kau dah dewasa, kau nak dekatkan diri kau dengan anak kau. Itu dah terlambat. Sebab dari kecil anak kau dah selesa hidup sorang-sorang. Walaupun kau sentiasa ada tapi dia masih sorang-sorang.

kaau rasa dengan rezeki terpijak yang tuhan kasi sikit tu boleh mengubah hidup kau jadi kaya raya tanpa ingatkan pun siapa anak kau boleh buat anak kau ingat kau ke?

Pikirlah baik-baik. 

No comments: