Wednesday, February 15, 2017

Garit

Berpeluh peluh aku cari parking, kawasan taman perling ni parking dia memang sumpah haramjadah sikit. Lagi-lagi waktu lunch hour. Kalau engko rasa Fattah amin tu lahabau, yang ni 10 kali lagi lahabau.

Aku tak begitu sihat hari ini. Aku decide untuk ambil MC. Company yang aku kerja ni, tak bagi aku medical card. Jadi urusan klinik. ubat-ubatan haruslah aku dahulukan dengan duit sendiri. Aku pula tak begitu banyak wang, jadi aku terpaksa juga pergi ke Klinik Taj di Taman Perling untuk dapatkan Ubat dan MC yang murah sikit dari Klinik lain.

Aku takde pilihan, aku terpaksa parking berhampiran tempat motor. Aku tahu aku salah, aku cuma perlukan at least 10minit sahaja untuk parking. Dan aku terpaksa parking disitu. Walaubagaimanapun, aku tidaklah parking sehingga menganggu pengguna motosikal.

Selesai aku parking, ada sebuah Produa Kelisa parking belakang kereta aku. Pemandunya seorang cina tua yang terkial-kial untuk masuk gear. Aku abaikan pakcik tadi, aku terus menuju Klinik.

Selesai ambil ubat dan MC, aku segera ke tempat parking kereta semula. Aku kena cepat, aku takut aku kena saman MBJB. Kebetulan Majlis Bandaraya Johor Bahru ni memang terkenal dengan sifat tegas dan garang. Tengok sahajalah karya Earnest yang dia padam dan digantikan dengan karya Ah long tempatan ni. Cukup membuktikan bahawa MBJB memang cekap dan kepala bana.

Aku lihat dari jauh, pakcik tua tadi kembali ke keretanya, kelihatan dia mahu keluar dari kotak parking. Tiba-tiba "Duuppp", dia gesel kereta aku.

Aku dengan wajah tenang, menghampiri kereta aku dan pakcik tua tu. Aku tak marah. Sikit pon tak marah. Sebab aku kasihan, dia seorang tua. Mungkin matanya sudah tak nampak. Bergarit kesan calar di kereta aku. Pakcik tau tu masih lagi mundar mandir dalam kereta. Dia seakan buntu bagaimana cara nak keluar dari kotak parking. Aku masih berdiri sahaja betul2 sebelah bumper kereta aku yang bergarit tu. Aku menjengah kereta pakcik tu dan buat isyarat yang kereta aku calar dan aku adalah owner kereta. Aku cuma guna bahasa isyarat je kerana pakcik tu tutup ke empat empat tingkap keretanya

Tiba-tiba, pakcik tu terus tekan "lock" pintu kereta. Eh kenapa pulak, ingat aku nak samun dia ke?

Then aku abaikan, aku catch no balls.



Aku masih berdiri. Dah 5 minit ni pakcik tu mundar mandir. Aku tunggu sebab aku ingatkan pakcik tu akan keluar parking dan parking depan sikit untuk settlekan hal dia langgar kereta aku ni. Aku siap bagi isyarat macam petunjuk untuk memudahkan keretanya keluar.

Tak lama lepas tu, dia berjaya keluar parking. Ya tuan-tuan dan puan puan, pakcik tu berjaya keluar parking dan terus pergi meninggalkan aku tanpa sepatah kata pon.

Aku masih berdiri. Aku jadi blur.

Kereta aku bergarit, Aku tolong pakcik yang tukang garit kereta aku. Dan pakcik tu blah.

WHAT THE FUCK IS GOING ON???

Kerata bergarit nampak kesannya, Hati bergarit tak siapa yang tahu. Begitulah perasaan aku sekarang ni.

1 comment:

Mathilda Chung said...

Aku tak sangka masih ada orang aktif berblog pada zaman ini. Tahniah !