Saturday, October 22, 2011

kamera berjasa

battery grip dah tak rupe ape, ditambah clip utk CF card pon dah takleh clip, terlanggar sikit dah terbuka. mmg extrem worker...

panel atas tu separuh dah berline, maksudnya tak lama g mmg rosak terus, battery grip longgar, dan getah grip sudah tukar. kalau tak mmg grip plastik je lah.

getah dibahagian kiri sudah hilang, dan getah utk usb cable tu dah takleh lock, so dia mmg mengendeweh.

shutter count untuk kamera ini adalah 173.000.ribu. gilebabi betul owner dia. ape agaknya dia buat kat kamera ni sampai jadi macam tu. nak tau berapa market seconhand kamera ni? RM5000. still berharga biarpun bentuk dia loya.nak tau kenapa? Prestasi dia tak pernah mengampakan pengguna! jadi, jangan pandang pada luaran sahaja, kerana dalaman dia sangat mempersona!

gua gunakan camera ni utk wedding semalam, sebab kedai wong takde stok utk d700 gua.ini semua rentetan kes banjir kat thailand. jadi stok gua maybe akan dapat lagi sebulan. jadi gua pinjam kamera dia dlu. tak kisah la gua tunggu berapa lama, janji gua akan dapat juga monster of color ni! cehhh...

No comments: