Thursday, September 15, 2011

bic runga

bangun2 tido tadi gua rasa lapar nak mampos.
lapar sampaikan gua rasa nak marah diri sendiri.
lapar punya penangan jangan main2.
boleh buat bergaduh.
boleh buat muka mmber berkicap.

gua start motor..
tak panas enjin pon gua dah gerak.
motor pon masih senggut2 lagi sebab belen minyak tak rata.
gua pegi kedai makan semua tutup.
gua tak berapa minat makan tengahari kat kedai mamak.
citrasa masakan dia tak ngm dengan selera makanan tenghari gua.
tapi gua dah takde pilihan. gua kena makan. atau gua meroyan.

gua pelik apesal banyak kedai tutup.,
gua tak rasa hari ni hari raya lagi.
tapi rata2 kedai makan power semua tak bukak.
perodua bukak pulak, makwe lama punya kereta pun ada.
tapi kedai makan tak bukak.

tetiba gua nampak ada pakcik naik motor pakai kopiah dengan kain pelikat gajah duduk.
banyak pulak pakcik pakai pakaian yg sama.
takkan ini peredaran fesyen utk pakcik2 pulak.
bila gua selidik.
baru gua ingat harini hari satu malaysia.
plus harini hari jumaat.

gua terus balik.lincah je gua balik.
nampak sangat gua ni dah hilang pautan agama.
harini hari ape pun gua lupa.
sampai sembahyang jumaat pun gua tak ingat bila gua last pegi.
ishh.. macamana nak kawin kalau macamni?
#okbai

No comments: