Friday, September 16, 2011

Sepetang bersama makwe garang

sebenarnye banyak kelebihan cuti pada hari khamis.selain daripada senang nak buat urusan dengan pekan rabu atau jabatan2 kerajaan, cuti pada hari khamis jugak memberi penuh makna sebab kalau gua nak pegi mana2 tak jamm, kedai mana2 pon bukak, jadi mudah sebenarnye nak menguruskan kehidupan seharian.
ingat best sangat ke keje office masuk 9am balik 5pm pastu sabtu ahad cuti?
fakof. gua fuck kerja opis. lagi2 jadi peon macam timi.

Hari cuti gua sangat kosong dan menghampakan.
kebiasaanye hari cuti gua dipenuhi dengan tidur dan terkangkang dirumah.
benda2 riadah ni memang gua tak ambil port.
gua punk tidur.

hari khamis punya heaven datang bila gua pegi bundle.
bundle tak ramai penyelam. dan gua agak selesa berpeluh cari baju tanpa risaukan awek2 pandang gua selekeh sebab berpeluh. biasanya hari khamis awek2 tak turun bundle cari tshirt polkadot.awek2 turun bundle biasanya hari minggu atau hari enam. pehh..singapore gila bahasa..
biasanya hari khamis ni mamat2 macam andy je yg rajin geledah bundle termasuk gua.
hari2 kerja gua malas nak menyemakj kat bundle ni, lagi2 hari cuti budak keje opis.
mmg semakin berpeluh la dibuatnye.

bundle sasaran gua biasanya bundle2 besar. ini kerana, semakin besar bundle, semakin bodoh penjual bundle tersebut. ini kerana baju2 yg patut mahal dia jual rm5, tapi baju2 yg macam celaka dia jual mahal2. tak masuk akal baju obey posse yg kain dah koyak belakang dia jual RM150! baik gua suruh Kamsan (bukan nama sebenar) fraud credit card dari beli obey kat bundle.
antara bundle2 besar kat jb ni majoritinye big bundle lah.
memang besar gila, tak menang tangan. ini antara cawangan bundle terbesar dan tertua kat johor bahru. bundle yg brani jual fruit and loom dengan harga rm10 utk 4 helai. condition semua 90% macam baru. kan ke heaven tu! silap2 baju yg cadang nak buat baju tido boleh buat baju jalan atau baju untuk lepak dengan makwe kat taman bunga istana..
kualiti dia amat baik. tapi kena pandai pilih la, orang yg jenis pemalas tapi mengharapkan baju Rare2 memang tapak kaki je pengubatnye. kena rajin cari, bongkar, terbalikkan, lambung, campak dan ape juga cara utk mencari baju yg cantik dan rare.

rata2 bundle sangat banyak jual baju2 yg berpotensi, kain2 yg berkualiti.
antara jenama baju yg agak banyak dijumpai kat bundle adelah GILDAN, Fruit on The Loom, UNIQLO.. baju2 ni biasanya ada dalam ketegori rm5. tengok pada design dan jenis kain. tapi mmg rata2nya rm5 lah. cuba bayangkan, baju paling murah kat uniqlo beharga $14, baju tu plain, pre-shrunk, dah takde ape2 yg menarik. bila dijadikan Ringgit malaysia dah berapa dah? tapi kat bundle dapat rm5 solid.kalau nasib baik, dapat yg under designer lain macam Keith Haring, Andy warhole, Graniph, baju macam tak penah guna. macam tak penah lekat kat badan sesape pon. silap2 boleh pakai lagi 10 tahun. siap semua dengan design cantik2. Kalau lagi bernasib baik, dapat la baju Barbara Kruger, Burberry, Lacoste dan American Apparel.tapi tula dia.. kalau pemalas mmg tak dapat la. kena belek. nak tak nak kena belek jugak.

selain dari baju2 jenama tu, banyak juga bundle jual baju2 dan seluar yg berjenama besar kat malaysia ni, macam Quiksilver, billabong, arnold palmer, hang ten,Levis, Dickies, Dockers, Wrangler dan lain2.sebenarnye bagi yg tak pernah "menyelam" bundle, dieorg tak tau benda2 ni wujud dalam scene bundle. kadang2 orang tak tau yg slama ni gua pakai DKNY, Renoma, Ferragamo semua tu bundle. lu ingat gua anak datok ke jalan2 nak pakai tshirt2 branded? takde maknenye..

Untuk mahir dalam arena pembundlelan, sedikit sebanyak kita kena tau ape yg patut dan ape yg tak patut kite beli kat bundle tu. antara benda yg patut kite beli adalah baju yg sempurna materialnya, maksudnye tak koyak,tak pudar dan tak berbau lipas. bila jumpa baju yg cantik dan tertarik, jangan terus beli. cuba dulu kat fitting room, mana tau dada muat , sampai kat perut terkantoi pula,or kalau beli seluar, jangan terlalu percaya sangat size dia. sebab dalam bundle ade beribu-ribu seluar yang perlu dieorg tagging, pekerja dieorg bukan ramai macam butik. so kite kena pandai2 la agak size kite atau nak senang lagi pergi test kat fitting room, tahan peluh sikit la. kalau gua biasa pegi bundle muke hensem, balik bundle muka dah macam siamang dah dengan berminyak bagai. itu lumrah. kalau stakat pegi bundle nak melawa, better lu pegi sungai segget. bagi gua biar pon rupa gua macam menatang, yg penting gua puas hati dengan pemilihan gua. biarpun harga dia cuma rm10, tapi gua akan telitikan samada dia worth it tak dengan kualiti dia. memilih sebenarnye gua ni. barang2 bundle macam topi yg dh patah, baju yg dan kembang, atau seluar jeans yg dah koyak kelengkang tu even rm5 tak payah la beli, sebab benda tu dah uzur sangat. so kena pandai menilai zahir dan batin barang2 bundle ni.

bagi yg suka cari kasut kat bundle, pemilihan kasut amat penting, make sure lu tengok kedua2 belah kasut, kanan dan kiri. sebab sesetengah bundle mengambil barangan original reject, kadang2 sizenye lain, kadang2 gam dia tak kuat. memang nampak luaran macam baru. dan kena ingat, kasut bundle pun ade yg bukan original. paling banyak kasut sukan macam nike dan adidas. ade yg adidas jual kat pop kaki tapi dijual jugak kat bundle dengan harga yg lebih tinggi. part tu kena hati2. sebab kite tak leh salahkan bundle tu kalau kite beli barangan cetak rompak, dia penjual bundle yaini barang terpakai, segala ape yg kite beli atas tangggunjawap kite sendiri menilai. kasut skate pun ada yg cap ayam punya, utk menilai sama ada kasut skate tu original ke tidak, tekan pada lidah belakang kat tumit kasut tu. kalau keras, itu original, kalau lembik itu kebiasaannye sama material yg dijual kat pop kaki atau silverplanet. itu bagi kasut skate je la yg aku tau. and ada satu masa tu gua hampir terbeli satu new balance, kaler mmg sangat cantik, jap gi gua selak bawah kasut tu kat tapak dia tulis new star. tapi lambat, bentuk sebiji new balance. kualiti kasut pun lebih kurang sama materialnya. kan kejadah tu namanya..

kat bawah ni Big Bundle taman johor. bundle ni jarang menghampakan gua. dia tak pernah membiarkan gua balik dengan tangan kosong. paling tak pon gua akan capai satu alas meja beharga rm3 utk dibawa pulang. kalau hari baik, gua bawak balik dolce and gabbana.
zass!!








2 comments:

tyha sarkawi said...

yes.aku juga ada berjumpakan kemeja yang kemainnnnnnnnnn stylo.huh,fonat kakak tawaf yalls .

chubbyharusdirejam said...

so dh leh berhenti fraud mulai harini. hehehehhe..