Friday, September 2, 2011

BUNDLE BUNGLE.

since bundle ni datang pada era 2002-2003.. mase tu gua pun tak tau ape pengertian bundle yg sebenar. Persepsi orang berbesza.ada orang cakap bundle ni tmpt jual pakaian2 terpakai. so gua dh imaginasikan yg ntah sape2 pakai baju tu,kendian kite pakai. ntah ade panau ke sengkela ke ulat air ke mana kite tau.
tapi sebenarnye makna bundle ni berbeza. bagi yg memang kaki barangan butik, memang takkan jengah bundle ni. sebenarnye bundle ni tak SEMUA barangan terpakai, ada sesetengahnya barangan gudang atau barangan original reject. ada jugak barang2 yg memang digunakan semula. tapi yg pasti. apa yg dijual kat bundle lebih teserlah ke"originality"nya dari pakaian baru yg rata2 kain made in thailand or china.
gua into scene bundle masa tu gua form 2. gua seorang yg tak berapa berada, jadi gua mula jinak2 dengan bundle. sebab bgi gua, utk ape bayar lebih sedangkan kita boleh bayar harga yg murah dengan barangan yg berkualiti. jadi, secara jujurnya, semua pakaian2 yg gua pakai seharian adalah bundle. dari topi,baju,kemeja,seluar sampai ke kasut dan aksesori semuanya datang dari bundle.antara barangan yg hot item di bundle, macam Uniqlo, Graniph, Lacoste, Levis, Dockers, Dickies, Sta Prest (levis),Saucony, Vans, DC, Volcom, Bear surfboard, Roy Licnesine, Andy Warhol, MUNSINGWEAR, mickey mouse, 3d emblem dll.
dan bagi yg memperlekehkan bundle ni buleh buat badan gatal la,berkurap la,kotor la, gua dh lebihj 5 tahun jadi kutu bundle,badan gua tak pernah pulak kena gatal2 or sakit kusta skalipun.

tadi gua ada jengah bundle kat pandan, tak ramai orang maklum la masih ramai lagi yg bercuti raya. jadi gua lebih selesa memilih barangan. gua takde mood nak selak baju2, jadi gua cuma survey bag2 je.. gua jengah2,tiba2 gua terpandang beg ni. Vintage, Classic dan Berjenama. ini beg camera. dan gua rasa amat berbaloi,sebab beg camera yg pernah gua beli,tak berapa jenama,harga cecah RM300.00.. tapi beg camera yg gua beli kat bundle ni, harga dia cuma RM3.00,. yee RM3.00!!


Jadi, Berbaloi tak barangan seperti ni dengan harga seperti itu?

No comments: