Thursday, September 8, 2011

shame, shame, shame on you.


gua tak paham la, sampaikan topup pun nak kenakan cukai kerajaan.,
ape sial semua ni??
lepas ni ape lagi nak dikenakan cukai?
tambang bas?
tandas awam?
pensil tekan-tekan?
semua nak letak cukai??
come on la, ni negara ape ni???

ape lagi yg tak cukup, gua dengar tahun depan half cut kereta pon dah dipupuskan serta merta.lepas ni din akar akan kusut juga kat mana nak cari kedai jual karburator potong body.
yg bagusnye, kite leh beli kereta luar tanpa cukai, tapi yg tak bagusnye,sparepart kereta pun dikenakan cukai. so lepas ni beli mentol pon ade cukai kot kaedahnye? tukar tayar? tukar minyak hitam? tukar tombol gear? semua tu CUKAI CUKAI dan CUKAI!
cukup la membebankan rakyat dengan agenda2 merapek, cukuplah kasi alasan itu ini bila ditanyakan isu cincin jacob.co. cukupla dengan angan2 konon2 nak memerintah negera dengan adil dan saksama. dan dibebankan rakyat lagi sampai bila??

akan datang, zaman2 anak gua dah umur 20tahun., agaknye gua dah jadi pengemis, bini gua dah jual arang, anak bongsu gua dah jual mapipo, kalau benda ni berterusan begini.
gua dh start nak tanam kentang, mane tau 20tahun akan datang kentang naik harga. kalau kentang gua pun nak dicukaikan. melampau lahhh kaedahnyee!!



2 comments:

Anonymous said...

i lob u la!!!

gfadhilah said...

l adore u!!!!


mmg shit