Wednesday, September 28, 2011

Lekat dan ingat

lekat dan ingat.
cara ni oldskull sebenarnya.
masa gua kecik2, mak gua selalu pesan.
bunyi dia macam ni...

"Kalau dah benda senang pon tak bleh ingat, tulis kat kertas tampal kat dinding biar senang sikit ingat!"

jadi sebenarnye benda yg mak gua cakap tu betul.
dan berguna sekarang.

Dulu, gua anggap gua boleh ingat semua benda.
masa muda2 dulu boleh la nak ingat itu ini.
masa sekarang ni, makin dewasa, makin banyak benda yang gua kena pikir.
kadang2 makan pon gua lupe kaedahnye...
jadi, makin hari, gua makin banyak benda nak buat, makin banyak benda nak ingat.
memang gua tak dapat ingat semua.
jadi gua gunakan kaedah mak gua tadi, didlam kehidupan seharian.
tapi bukan gua buat setiap masa, tapi kadang2 je.
namun begitu, benda2 yg KLMJ, gua tak perlu buat sbnarnye, sebab benda2 mcm tu kalau tak nak ingat pon still ingat jugak. celaka benar.

Tulis dan Tampal ni gua dh lama buat, cuma kadang2 gua lebih beriman kepada organizer.
tapi skrg gua rasa organizer tak membantu sangat sebab organizer gua ni besar gedabak.
jadi tak sesuai utk gua buka selalu.
ecely gua tak suka buku besar dan tebal. zine pon gua suka yg tipis2 tapi isinya padat.
jangan macam din paiman, zine tebal2 diisi dengan pengalaman pahit bersama makwe lama. tapi lantak dia lah, buku dia pon sbnarnye! keh keh keh.
jadi,secara automatiknya buku yang besar dan tebal akan membuatkan gua mual2 dan tumpah darah. jadi gua lebih prefer cara ni.


No comments: